Jak możemy Ci pomóc?

Tematy

Najczęściej zadawane pytania

Samochody i oferta

W ofercie najmu długoterminowego SayRent znajdziesz młode (1-2 letnie) samochody używane, z segmentów B, C i D. Wszystkie pochodzą z polskich salonów, mają udokumentowany przebieg i historię serwisową. Niektóre z nich są to auta poleasingowe.

W SayRent wiemy, że wynajem długoterminowy to najlepsza opcja nabycia samochodu – tak dla osób prywatnych, jak i dla małych firm. Dlatego oferujemy im młode auta używane, które nie będą gwałtownie tracić na wartości (jak auta prosto z salonu) i które będzie można wykupić za rozsądną kwotę pod koniec umowy najmu.

Oczywiście. Możesz odbyć jazdę próbną. Wszystkie samochody dostępne do wynajmu są w 100% gotowe do jazdy, możesz więc wybrane auto wypróbować pod okiem pracownika SayRent, podpisać umowę i odjechać nim już kilkadziesiąt minut później.

Wyłącznym właścicielem aut oferowanych w konsumenckim najmie długoterminowym jest SayRent Group SA. Samochody zarejestrowane są na naszą firmę.

W innych spółkach Grupy jeżdżą również samochody leasingowane.

Samochody jako nowe zostały zakupione w polskiej sieci salonów firmowych importerów ASO, nie są importowane. Część samochodów pochodzi z grupy spółek SayRent i została zakupiona jako nowe na potrzeby wynajmu średnio- i długoterminowego. (W spółkach Grupy jeżdżą zarówno samochody leasingowe, jak i poleasingowe).

Samochody można obejrzeć w Salonie na ul. Rudzkiej 26A w Warszawie, po uprzednim telefonicznym umówieniu się.

U nas “od ręki” znaczy naprawdę od ręki.

Jesteśmy jedyną firmą na rynku konsumenckiego najmu długoterminowego, oferującą Klientom wyłącznie samochody, które posiadamy na własność i wszystkie stoją na parkingu gotowe do jazdy.

Umowa, formalności i użytkowanie

W przypadku osoby fizycznej dowód osobisty i podpisanie zgody na weryfikację w bazach dłużników. W przypadku firmy dowód osobisty reprezentanta i aktywnie działająca firma (numer NIP potrzebny do weryfikacji w bazach).

Już podczas oględzin auta i jazdy próbnej możesz podjąć decyzję o skorzystaniu z naszej usługi i wyjechać autem. Formalności zajmują maksymalnie 2 godziny. Wszystkie samochody w naszej ofercie są dostępne od ręki (w 100% gotowe do jazdy, sprawdzone, czyste etc.)

Tak, ale prosimy poinformować SayRent o każdorazowym wyjeździe mailowo.

Jest to opłata, którą Klient ponosi na początku. Kwota ta zmniejsza wartość pozostałą do sfinansowania. Stosujemy minimalne opłaty wstępne, możesz zdecydować o wyższej opłacie wstępnej – wtedy rata miesięczna wynajmu będzie niższa.

Nie jest to ani kaucja ani prowizja, jest to wkład własny obniżający oprocentowany kapitał do spłaty oraz ratę.

Rata jest niezmienna, zapisana w umowie. Oprocentowanie jest stałe w trakcie trwania kontraktu, wszystkie ryzyka wahań rynkowych pozostają po stronie SayRent.

Rata zawiera serwis, naprawy, opony, assistance, ubezpieczenie, samochód zastępczy, usługa concierge na terenie Warszawy, koordynacja likwidacji szkód oraz postępowania w razie awarii.

Słowem – wszystko, czego potrzeba, żeby zdjąć Ci z głowy wszystkie problemy związane z eksploatacją samochodu.

 Wszystkie wyliczenia w Katalogu uwzględniają  standardowy okres Umowy 36 miesięcy. Minimalny okres, jaki stosujemy to 12 miesięcy a a maksymalny 48 miesięcy – zależnie od wieku samochodu oraz potrzeb Klienta.

Umowa spełnia warunki leasingu operacyjnego, zarówno podatkowo, jak i rachunkowo – możesz wliczyć ratę w koszty oraz odliczyć VAT na ogólnych warunkach.

Użytkowanie samochodu i obsługa SayRent

Nie, samochód może być odebrany jedynie przez osobę podpisującą umowę. Zdarza się jednak, że podstawiamy samochód w wybrane przez Klienta miejsce.

Samochodem możesz jeździć Ty oraz osoby upoważnione przez Ciebie. W Umowie można wpisać od razu osoby upoważnione (ale nie trzeba).

Samochód należy serwisować w punktach serwisowych wskazanych przez SayRent lub w sieci ASO danego producenta. Każdorazowo prosimy o konsultację z SayRent przed naprawą / planowanym przeglądem.

Abonament Na Spokój oferowany przez SayRent, zawiera w opłacie miesięcznej wszystkie przeglądy okresowe i czynności zalecane przez producenta samochodu, wymianę i uzupełnianie oleju pomiędzy przeglądami, wymianę płynu hamulcowego i chłodniczego, smarowania. Naprawy usterek mechanicznych związanych z eksploatacją pojazdu (wymiany klocków i tarcz hamulcowych, żarówek, zużytych piór wycieraczek i innych części, wymiana opon), a także wynikających z wadliwego funkcjonowania pojazdu. W cenę raty wchodzą wszystkie naprawy objęte oraz nieobjęte gwarancją producenta.

Prosimy o kontakt z nami pod nr tel. 790207070.  Zorganizujemy i skierujemy Cię do serwisu najbliższego Twojemu miejscu zamieszkania. Wszystkie koszty są ujęte w racie wynajmu, nie ponosisz dodatkowych kosztów. Samochód powinien być serwisowany zgodnie z zaleceniami producenta. Do obowiązków użytkownika należy dbanie o użytkowany pojazd i dokonywanie przeglądów technicznych (każdorazowo zorganizowanych oraz opłaconych przez SayRent), wymiany materiałów eksploatacyjnych według harmonogramu producenta.

W przypadku awarii lub wypadku prosimy o bezpośredni kontakt z nami w godzinach biurowych (w godzinach nocnych – bezpośrednio z operatorem Assistance), nasz pracownik zorganizuje pomoc, assistance, umówi serwis lub w przypadku kiedy samochód nie jest jezdny pomoże i wyśle samochód zastępczy.

W przypadku szkody komunikacyjnej z winy kierowcy, Klient ponosi koszt do wysokości udziału własnego wskazanego w Umowie. W przypadku uszkodzenia mechanicznego samochodu z winy Kierowcy (drastyczny przykład to np. zatarcie silnika spowodowane jazdą z niskim poziomem oleju silnikowego – ignorowanie świecącej się kontrolki stanu oleju silnikowego) ponosi koszty naprawy oraz samochodu zastępczego. W przypadku gdy nie zdecydujesz się na wykup samochodu, będzie trzeba przywrócić samochód do stanu normatywnego, co może również pociągnąć za sobą dodatkowy koszt.

W razie awarii, wypadku, niespodziewanych szkód dostajesz od nas samochód zastępczy, w tej samej lub niższej klasie, na cały czas (nielimitowany) potrzebny do naprawy samochodu (jeżeli jest on dłuższy niż doba).

Jeżeli zdarzy się tak, że będziesz potrzebował auta w czasie, kiedy Twoje jest na przeglądzie – możemy podstawić Ci pojazd zastępczy odpłatnie.

Zależy nam na tym, żebyś był mobilny niezależnie od przyczyny chwilowej niesprawności Twojego samochodu.

Przeglądy są koordynowane przez nas, przed każdym planowanym przeglądem dostaniesz przypomnienie, jednak musisz pamiętać o regularnym zgłaszaniu przebiegu (zależnie od modelu samochodu  przeglądy i wymiana oleju wynikają z czasu użytkowania bądź z przebiegu).

Nie. Dostaniesz od nas przypomnienie.

W punktach wskazanych przez SayRent. Opony są relokowane do punktów w całej Polsce po uprzednim uzgodnieniu z klientem.

Pakiet opon jest nielimitowany. Do samochodu są przypisane 2 dedykowane komplety opon (letnie/zimowe), od początku użytkowane jedynie na tym samochodzie. Jeżeli opony się zużyją, kupujemy dla Ciebie nowy komplet. Na koniec kontraktu możesz wykupić komplet opon według aktualnego cennika (Tabela).

Uszkodzenia opon wynikające z zaniedbania klienta (np. Przecięcia opon) oraz koszty ewentualnej wulkanizacji obciążają Klienta.

 

Wszelkie modyfikacje samochodu są możliwe, ale podlegają indywidualnym ustaleniom z SayRent.

Koordynujemy całość procesu, prowadzimy Klienta za rękę krok po kroku, żeby w każdym momencie wiedział co potrzebuje zrobić, na jakim jest etapie i jakie są kolejne kroki w procesie.

W wypadku niewielkich uszkodzeń kosztorys jest sporządzany indywidualnie przez nasz serwis. Podchodzimy do sprawy zdroworozsądkowo – ponosisz jedynie realne koszty naprawy.

O zakresie napraw decyduje SayRent w uzgodnieniu z Klientem i po ustaleniu jego potrzeb. Klient jest użytkownikiem samochodu, zna go najlepiej i zgłasza nam swoje potrzeby.

Standardowo możesz oddać auto w dowolnym momencie trwania kontraktu, wpłacając jedynie trzykrotność opłaty miesięcznej.

Nie stosujemy dyskonta i agresywnych rozliczeń kontraktów, jak również kar umownych.

Dopuszczamy również inne możliwości porozumienia się (np. cesje).

W takiej sytuacji ponosisz jedynie koszty do wysokości udziału własnego.
Poza tym postępujesz tak jak w sytuacji wypadku/awarii.

Zakończenie Umowy

Masz 3 opcje: możesz samochód oddać, wykupić lub wskazać kupującego (osobę prywatną lub firmę nie zajmującą się handlem samochodami).

Do każdej umowy podchodzimy indywidualnie.

Standardowo proponujemy 2000km miesięcznie plus dopłata za nadbieg (stawka nabiegu zawarta jest w umowie). Ponieważ do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, istnieje możliwość dostosowania wysokości miesięcznego przebiegu do jego potrzeb.

Przekroczone kilometry mogą być rozliczone pod koniec kontraktu, możemy też zmodyfikować kontrakt w trakcie jego trwania za porozumieniem obu stron. Do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie, a do każdego tematu elastycznie – za każdym razem rozmawiamy o możliwych rozwiązaniach.

Za kwotę wskazaną w umowie.

W takiej sytuacji odstępujemy od oględzin samochodu i nie ponosisz ewentualnych kosztów przywrócenia auta do stanu normatywnego.

Opcja 1 – możesz wskazać osobę prywatną lub firmę nie zajmującą się handlem samochodami, która wykupi Twój samochód za kwotę wykupu zawartą w umowie.

Opcja 2 – możesz oddać samochód. W takim wypadku, w ostatnim dniu kontraktu umawiamy się na zdanie auta (auto musi być czyste, zadbane, z ważnymi przeglądami, etc.).

Zdanie auta zaczynamy od oględzin, w trakcie których oceniamy stan techniczny oraz wizualny samochodu wewnątrz i na zewnątrz. Wszystkie ewentualne uszkodzenia i defekty powstałe w trakcie trwania wynajmu rozliczamy w ramach udziału własnego na podstawie kosztorysu wykonanego przez serwis działający zgodnie z systemem AUDATEX z uwzględnieniem wieku pojazdu, amortyzacji i zużycia normatywnego.

Jeżeli wiesz, że będziesz oddawał samochód i posiada on usterki, o których nie poinformowałeś nas wcześniej, daj nam znać najlepiej 2-3 miesiące przed końcem kontraktu, żebyśmy mogli je zlikwidować lub uzgodnić koszty. Chcemy uniknąć zaskoczenia w dniu zdania samochodu na koniec kontraktu i móc kontynuować współpracę z Tobą na zasadzie wzajemnego zaufania i szacunku.

O chęci wykupu należy poinformować SayRent nie później niż 40 dni przed końcem umowy. W ostatnim miesiącu kontraktu wystawiamy Ci fakturę pro forma za zakup samochodu. Po opłaceniu faktury pro forma (najpóźniej 3 dni przed zakończeniem umowy) wystawimy Ci fakturę końcową oraz wyślemy kuriera z kluczykami i kartą pojazdu. Dzięki temu będziesz mógł użytkować samochód bez żadnych przerw.

Wiesz jaki samochód? Wybierz go już teraz!

Nie czekaj! Zobacz jakie to proste!